انواع لایسنس ilo 5

انواع لایسنس ilo

با توجه به افزایش روز افزون تهدیدات برای داده ها و منابع، امنیت و حفظ اطلاعات شبکه برای شرکت شما حائز اهمیت می باشد. با استفاده از انواع لایسنس های موجود می توان از امکانات بیشتری بر روی ilo5 جهت ارتقای سیستم امنیت و سایر کاربردهای دیگر بهره مندشد. حملات سایبری، سرقت مالکیت معنوی یک سازمان، ایجاد و توزیع ویروس، استفاده از حملات مبتنی بر وب، بدافزارها، حملات سرویس، کد مخرب و حتی دستگاه های سرقتی همگی از جمله اتفاقاتی هستند که ممکن است اطلاعات مهم و امنیتی شما را تهدید کنند. تکنولوژی ilo 5 از سرور رکمونت یا هر سری سرور دیگر hp شرکت شما را در مقابل تمامی خطر ها حفظ می کند.

معرفی انواع لایسنس ilo5

کمپانی اچ پی برای استفاده آسان، دسته بندی و مدیریت نیاز کاربران، ilo 5 را در سه سطح مختلف ارائه داد است ؛که این سه سطح پایه و اساس یکسانی داشته و فقط امکانات و دسترسی های پیشرفته تری که برای کاربران ایجاد می کنند متمایز گشته اند. با استفاده از انواع لایسنس 5 ilo می توان سرورهای استاندارد صنعتی اچ پی را برای محیط کسب و کار بهینه سازی کرد .

انواع لایسنس های ilo 5 که در سه سطح ارائه شده را داریم :

  1. Ilo standard
  2. Ilo advanced
  3. Ilo advanced premium security edition

لایسنس Ilo advanced premium security edition روی سرور های نسل قبل ؛یعنی (ilo 4,3,2 ) موجود نبوده و قابلیت اجرای این لایسنس را بر روی آنها نداریم.

این لایسنس در ( ilo 5) همراه با سرور های نسل دهم معرفی شد.

تفاوت انواع licenses ها

در ilo5 سه سطح لایسنس وجود داشته که کاربران بسته به نیاز خود و سطح امنیت مودر نظر شان می توانند از انواع متفاوت آنها بهره مند شوند . توجه داشته باشید که ilo standard پیش فرض ilo بوده واین Ilo advanced و Ilo advanced premium security edition هستند که خدمات و امکانات فراتری را در اختیار شما کاربران قرار می دهند .

 قابلیت های لایسنس  ilo advanced

در ilo advanced قابلیت هایی فروانی را برای کاربران در نظر گرفته شده است. از این دسته ویژگی ها و قابلیت های این لایسنس ilo5 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. CAC 2-factor Authentication
  2. Remote system logs
  3. Remote console
  4. virtual media
  5. Directory services
  6. Arcsight unique connector
  7. Kerberos2_factor Authentication
  8.  Ilo federation
  9. Ilo amplifier

در این راستا کمپانی اچ پی اپلیکیشنی را اراِئه داده است به نام (hpe one view) که این امکان را به شما می دهد، سرور های خود به صورت مانیتورو مدیریت کنید . دسترسی و استفاده از این اپلیکیشن نیز صرفا با نصب داشتن ilo advanced بر روی موبایل و یا سیستم رایانه ایی برایتان میسر خواهد شد.

و در نهایت قابلیت power meter و location discovery service جمله امکاناتی می باشند که ilo به صورت پیش فرض در اختیار شما گذاشته است ولی فقط با داشتن ilo advanced امکان استفاده از آن را دارید .

Remote system logs

با داشتن این قابلیت log ها را می توان به صورت ریموت در جای دیگری ذخیره کرد.

Remote console

(به صورت ریموت می توان به سرور متصل شد ) مانند؛ ریموت دسکتاپ در ویندوز، را دارد .البته ilo standard هم قابلیت Remote console را نیز دارا می باشد ولی با این تفاوت که تا زمانی دسترسی اتصال به صورت ریموت را به شما می دهد که سیستم عامل شروع به کار نکرده ؛و پس از شروع به کار سیستم عامل ارتباط شما با سرور قطع خواهد شد.بنابراین با بهره مندی از ilo advanced قابلیت استفاده از ریموت کنسول را به صورت نامحدود خواهید داشت .

virtual media

که به شما این امکان را می دهد media مورد نظر خود را، مانند؛(DVD ,USB ) را برای سرور خود mount کنید . در حالت عادی، به طور مثال ؛شما هنگامی که می خواهید سیتم عامل مورد نظر خود را بر روی سرور نصب کنید، DVD ویا USB ایی را که سیسیتم عامل بر روی آن ذخیره شده است وارد سرور کرده وسپس سرور را Boot می کنید .

قابلیت virtual media به شما این امکان را می دهد که شما در هنگام نصب سیستم عامل و یا هر اپلیکیشن موردمورد نیاز، دیگر مجبور به انجام این مراحل پیش نباشید؛یعنی شما می توانید DVD ویا USB متصل به لپ تاپ خود را به صورت ریموت برای سرور mount کنید .

Directory services

از دیگر قابلیت های لایسنس ilo advanced که می توان از به آنها اشاره کرد قابلیت Directory services می باشد که، می توان این قابلیت را با active directory ادغام نموده و کاربرانی را که وارد ilo می شوند را به صورت user credential در active directory تعریف کنیم .

Ilo federation

قابلیت دیگری است که فقط با داشتن لایسنس ilo advanced امکان استفاده از آن را داریم . به طور کلی ilo federation این امکان را به شما می دهد با دسترسی به ilo یکی از سرور ها در دیتا سنتر (پایگاه داده )، بقیه سرورها را نیز مدیریت کنید .

 قابلیت های لایسنس  ilo advanced

Ilo amplifier

نیز جز امکاناتی است که صرفا با داشتن ilo advanced امکان استفاه از آن را داریم.با استفاده از ilo amplifier می توان فریمور های سرور را از راه دور آپدیت نمود .

 قابلیت های لایسنس Ilo advanced premium security edition

بالاترین سطح رمزگذاری، اجرای مداوم و بی وقفه دستورات، شناسایی اعتبار سیستم عامل، پاک کردن امن حافظه

NAND / NOR در ilo5 و بازیابی ایمن را ارائه می دهد.

1- silicon root of trust

 2- uefi

سیستم rom، فریمور ها و ilo را بررسی کرده و اگر حمله ایی به سرور شما نشده بود، اجازه شروع به کار سرور را می دهد .

بنابزاین جهت ایجاد اطمینان از عدم حمله به سرور، مراحلی طی می شود که به آن silicon root of trust گفته می شود.

ilo5 که با سرور های g10 معرفی شد دارای سه مدل لایسنس می باشد.

لایسنس Ilo advanced premium security.

3-Automatic secure recovery

این امکان را در اختیارتان گذاشته  ؛که اگر فریمورهای سرور شما مورد حمله ویروس ها و… قرار گرفتند و دچار مشکل شدید این قابلیت

به صورت اتوماتیک سرور را recovery کرده و سرور شروع به کار می کند.

چون همانطور که می دانیم یکی از انواع attack هایی که ممکن است صورت پذیرد attack به Firmware rom ها می باشد . یعنی بر طرف کردن این مشکل از عهده سیستم عامل خارج بوده و آنتی ویروس هم نمی تواند کمکی در این زمینه به ما کند ؛ درصورت بروز چنین مشکلی

Automatic secure recovery به صورت اتوماتیک ریکاوری انجام داده و سرور می تواند به فعالیت خود ادامه دهد .

4-Run time FW validation

که در لایسنس Ilo advanced premium security edition موجود است به صورت خودکار همه ی firmware ها را valied کرده و جهت اطمینان پیدا کردن از بابت عدم صورت گیری هیچ گونه attack ایی firmware ها را چک می کند .

5- Secure erase NAND /NOR Data

اگر قصد واگذاری سرور خود به واحد دیگری را داشتید می توانید با استفاده از این امکان تمام دیتا و تنظیماتی که روی سرور خود داشتید پاک کرده و دیگر قابل بازیابی نباشند.

قابلیت CNSA الگوریتمیست برای امنیت بیشتر سرور که این لایسنس از این الگوریتم پشتیانی می کند.

در نهایت به این نتیجه می رسیم که لایسنس های موجود در ilo5 بسیار کار آمد بوده، برای مدیریت و دسترسی آسان تر به شما کمک خواهد کرد. هم چنین لایه های امنیتی سرور hp شما تقویت کرده و دیگر نگرانی از بابت از بین رفتن اطلاعات، حملات ویروسی و… نخواهید داشت.