انواع کارت گرافیک NVIDIA برای سرور اچ پی

کارت گرافیک NVIDIA برای سرور اچ پی

همانطور که در مقاله gpu و کارت گرافیک به طور کامل بررسی کردیم و ساختار، تفاوت و نحوه کار کرد آنها آشنا شدیم. در این جا به طور اختصاصی راجع به کارت گرافیک سرور ها خواهیم پرداخت.

Hewlett Packard Enterprise از accelerators های منتخب NVIDIA برای سیستم‌های Apollo، Rack و Tower، Synergy و Edgeline پشتیبانی می‌کند تا به HPC/AI، مجازی‌سازی، edge computing و رندر و تجسم گرافیکی رسیدگی کند.

با پردازنده‌های گرافیکی مرکز داده NVIDIA®، به بارهای کاری HPC و مراکز داده hyperscale خود سرعت دهید. دانشمندان و محققان داده اکنون می توانند پتابایت ها از مرتبه های داده را سریعتر از CPU های سنتی تجزیه و تحلیل کنند، در برنامه های کاربردی از اکتشاف انرژی تا deep learning، شتاب دهنده های NVIDIA  مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین acceleratorsهای nvidia  اسب بخار مورد نیاز برای اجرای شبیه سازی های بزرگ را سریعتر از همیشه ارائه می دهند. به علاوه، پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA بالاترین عملکرد و تراکم کاربر را برای دسکتاپ‌های مجازی، برنامه‌ها و ایستگاه‌های کاری ارائه می‌دهند. هزاران هسته NVIDIA CUDA® وظایف محاسباتی یا گرافیکی بزرگ را به هزاران کار کوچکتر تقسیم می کنند تا به طور همزمان انجام شوند:

NVIDIA ها بهترین ابزار برای شبیه‌سازی‌های سریع‌تر با افزایش عملکرد گرافیکی را برای مدل‌های سه‌بعدی درخواستی می باشند بهبود عملکرد محاسباتی، کاهش زمان تکمیل برای کارهای موازی، دسترسی سریع به راه حل از جمله ویژگی های مهم این کارت گرافیکی می باشد.

ابزار کنترل کارت های گرافیک nvidia

accelerators های NVIDIA را با HPE Insight Cluster Management Utility (CMU) پیکربندی و نظارت کنید که سلامت و دمای GPU را نظارت و نمایش می‌دهد.

سرورهای  HPE ProLiant از ماژول های  گرافیکی، محاسباتی مبتنی بر NVIDIA پشتیبانی می کنند که فناوری واحد پردازش گرافیکی آنها (GPU) Tesla™، NVIDIA® GRID™ و NVIDIA® Quadro™می باشد.

بر اساس معماری موجود برای CUDA NVIDIA، شتاب دهنده های NVIDIA یکپارچه سازی محاسبات GPU را با HPE را امکان پذیر می کنند.

سرورهای ProLiant برای محاسبات با کارایی بالا، گرافیک مرکز داده بزرگ و استقرار دسکتاپ مجازی طراحی و تولید شده اند. این شتاب دهنده ها ارائه تمام مزایای استاندارد محاسبات GPU در حالی که حداکثر قابلیت اطمینان و یکپارچگی دقیق با سیستم را فراهم می کند.

پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA Tesla شتاب‌دهنده‌های عمومی هستند که در افزایش عملکرد الگوریتم‌های عددی ساختاریافته عالی هستند.

این پردازنده‌های گرافیکی مجهز به CUDA® هستند و دارای فناوری‌هایی مانند Dynamic Parallelism و Hyper-Q هستند تا سبب افزایش عملکرد نیز شوند.

برنامه هایی که nvidia  ها باعث عملکرد و رشد روز افزون آنها شده اند عبارتند از :

  • یادگیری عمیق،
  • پردازش لرزه ای،
  • بیوشیمی شبیه سازی،
  •  مدل سازی آب و هوا ،
  •  پردازش تصویر،
  • ویدئو و سیگنال،
  • مالی محاسباتی،
  • فیزیک محاسباتی،
  • CAE
  • CFD و
  • تجزیه و تحلیل داده ها

GPU های NVIDIA GRID برای زیرساخت های دسکتاپ مجازی (VDI) بهینه شده اند و آداپتور Grid K1 دارای 4 پردازنده گرافیکی در یک PCIe است که از تعداد زیادی کاربر با برنامه های دسکتاپ استاندارد پشتیبانی می کند

همچنین همراه با نرم افزار NVIDIA GRID 2.0 (به آداپتورهای پشتیبانی شده از VDI را می توان به عنوان پردازنده گرافیکی GRID برای برنامه های کاربردی دسکتاپ مجازی رده بالا استفاده کرد.

نرم‌افزار، و همچنین نرم‌افزار دسته بندی شده با اطلاعات GPU  برای ماژول‌های NVIDIA Tesla، Quadro و GRID در سرورهای HPE ProLiant  موجود می باشد.

به طور خاص، HPE Insight Cluster Management Utility (CMU) حسگرهای سلامت GPU می باشد که به طور مثال دما را نظارت و نمایش خواهد داد.

Insight CMU همچنین درایورهای GPU و نرم افزار CUDA را نصب و ارائه می کند.

انواع کارت گرافیک های nvidia

به صورت کلی کارت گرافیک های nvidia بنا به کاربردشان در سه دسته قرار می گیرند

  • DOUBLE PRECISION & COMPUTE GPUS
  • SINGLE PRECISION & VISUALIZATION GPUS
  • VIRTUALIZATION GPUS

انتخاب کارت گرافیک مناسب برای سرور (HP) اچ پی

برای اینکه بهترین انتخاب کارت گرافیک مناسب برای سرور hp و خرید را داشته باشیم باید با توجه به نیاز و کاربرد مان کارت گرافیک nvidia مناسب سرور خود را تهیه کنیم .

برای راحتی شما در انتخاب accelerators های nvidia ، آنها در دو دسته کلی و شش زیر گروه  برای انواع مصارف بررسی کرده ایم .

اگر نیاز شما محاسباتیست

A100 :

این کارت گرافیک مناسب برای امور سطح بالای پردازشی و محاسباتی اعم از؛ آموزش DL، پژوهش های علمی ، تجزیه و تحلیل داده می باشد.

A30 :

این کارت گرافیک مناسب برای رابط AL ، استنتاج و محاسبات اصلی شامل :پردازش زبان ، conversational AL ، سیستم های توصیه گر می باشد.

اگر نیاز شما گرافیکیست

A40 :

NVIDIA accelerators  سری A40 پیشنهاد شده برای بالاتریرین عملکرد های گرافیکی و محاسبات بصری مانند؛

Cloud rendering ، cloud XR و پلتفرم Omniverse

A10 :

این سری NVIDIA accelerators مناسب برای کلاد گیمینگ و بیشتر کارهای تدوین گری مناسب می باشد که به طور مثال : مجازی سازی وورک استیشن ، برگزاری ویدئو کنفرانسها ، اجرای بازی با گرافیک های بالا .

T4 :

این سری NVIDIA accelerators مناسب برای پیاده سازی هوش مصنوعی بر سیستم افزاری بوده و هم چنین مناسب استفاده در دیتا سنتر ها می باشد.

A16 :

این سری کارت های  گرافیک Nvidia مناسب برای مجازی سازی های گسترده و رمز گذاری مناسب می باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و انتخاب دقیق تر برای خرید کارت گرافیک مناسب سرور اچ پی (HP) خود با کارشناسان مجموعه آوا فناوری ماندگار در تماس باشید.