معرفی سرویس iLO 5 Web Interface

معرفی سرویس iLO 5 Web Interface

ILO 5

iLO یک کنسول مبتنی بر وب امکان دسترسی از راه دور را فراهم می کند، که می تواند برای مدیریت سرور از راه دور استفاده شود. بارز ترین تفاوت نسل قبلی ilo4 با نسل جدید جز رابط کاربری گرافیکی (GUI) سازگار برای پیکربندی می توان به این نسخه جدید iLO یک رابط مرورگر وب مدرن و بصری را نشان می دهداشاره کنیم.

روش های دیگر برای مدیریت iLO 5 استفاده از Remote Console، تنظیمات XML و اسکریپت های کنترل، SMASH CLP یا iLO RESTful API است. در این بررسی، ما روی iLO 5 Web Interface تمرکز کرده و تلاش می کنیم تا تمام گزینه ها و صفحات را توضیح دهیم. رابط وب iLO به مرورگر نیاز دارد تا از JavaScript در سمت مشتری استفاده کند. همچنین، کوکی ها ، Pop-Up windows و TLS باید فعال شوند.

برای دسترسی به رابط وب، ابتدا باید با استفاده از نام میزبان iLO یا آدرس IP وارد شوید. سپس، کد کاربر و رمز ورود را وارد کنید.

مقاله پیشنهادی ما : چگونه به iLO متصل شویم؟

امکانات iLO 5 Web Interface

رابط در قسمت سمت چپ

می توانید یک موارد از منو را انتخاب کرده و سپس بر روی نام صفحه مورد نظر خود کلیک کنید. اولین صفحه ای که از رابط وب میبینید، صفحه Overview است، از منوی Information می توانید اطلاعات کلی و مرتبط با iLO5 و سرورها را مشاهده کنید.

در سمت راست، آیکون های کنترل سریع iLO را مشاهده می کنید تا سریعاً به گزینه های Power،UID ،Language ،Health ،User و Help دسترسی پیدا کنید. در دکمه سمت چپ، تصویر کوچک کنسول وب جدید با iLO 5 است، که برای نگاهی به سرور فعال قبل از دسترسی از راه دور، مفید است.

رابط کاربری iLO 5 Web Interface

صفحه Security Dashboard

گزینه جدید موجود در iLO 5 می باشد، در اینجا وضعیت وضعیت کلی امنیت برای سیستم و پیکربندی موجود روی سرور  نمایش داده شده است. می توانید از داشبورد برای ارزیابی پیکربندی خود در مورد خطرات احتمالی استفاده کنید و می توانید تصمیم بگیرید که گزینه های ویژگی های امنیتی را نادیده بگیرید. تقریباً بهترین روشهای ایمن سازی  iLO  اچ پی در این صفحه قابل تجزیه و تحلیل هستند.

صفحه Security Dashboard در iLO 5

از منوی Information

می توانید صفحه های دیگری از جمله Session List ، iLO Events Log ، Integrated Management Log، Active Health System Log و Diagnostics را مشاهده کنید. آخرین مورد ، صفحه Diagnostics ، نتایج خودآزمایی iLO را نشان می دهد و به شما امکان تنظیم مجدد iLO را می دهد.

گزینه بعدی از منوی راهنما System Information است، در اینجا، صفحه اول (Health) Summary ، وضعیت زیر سیستم ها و دستگاه های تحت نظر نمایش داده می شود. شما باید سیستم را روشن نگه دارید تا اطلاعات سلامت به روز شده را ببینید. در غیر این صورت، اطلاعات ارائه شده مربوط به تاریخ آخرین خاموش شدن سرور می باشد. این نیاز برای کلیه صفحات System Information اعمال می شود.

قسمت Information در iLO5

در صفحه Processor Information

می توان اسلات پردازنده موجود، نوع پردازنده نصب شده در هر اسلات و خلاصه ای از  سیستم پردازنده را پیدا کنید.

در صفحه Memory Information، می توان خلاصه ای از حافظه سیستم را مشاهده کرد، که شامل وضعیت، ظرفیت، ماکسیسمم باس پشتیبانی شده و تکنولوژی مربوط به RDIMM یا LRDIMM می باشد.

معرفی قسمت Processor Information در iLO5

NIC information

در اینجا اطلاعات فقط هنگام روشن بودن سرور و کامل شدن POST به روز می شوند. آدرس IP سرور، آداپتورهای شبکه و وضعیت NIC سرور فقط در صورت نصب و راه اندازیی Agentless Management Service (AMS) نمایش داده می شوند.

معرفی قسمت NIC information در iLO5

 Device Inventory

اطلاعاتی درباره دستگاههای نصب شده در سرور یافت می شود. می توانید تنظیمات ردیابی را پیکربندی کنید تا دستگاه ها را در هر اسلات آداپتور یا در هر اسلات واحد نشان دهید.

معرفی قسمت  Device Inventory در iLo 5

 Storage

اطلاعات کنترولر  SAS / SATA نمایش داده می شود، اما تنها در صورتی که AMS روی سرور نصب و اجرا شده باشد. همچنین ، اطلاعات در اینجا به پیکربندی ذخیره سازی شما بستگی دارد.

معرفی قسمت Storage در iLo5

با حرکت به پایین در صفحه Storage، می توانید اطلاعات دیگری را در مورد خودتان، اطلاعات کنترولر NVM Express مشاهده کنید.

iLO 5 Web Interface 9

با حرکت در منوی راهنما، Firmware & OS Software را پیدا می کنید. از صفحه (Installed) Firmware، اطلاعات firmware را برای اجزای مختلف سرور مشاهده می کنید. در صورت خاموش بودن سرور ، اطلاعات موجود در این صفحه مربوط به تاریخ آخرین خاموش شدن سرور است. سایر صفحات Firmware & OS Software  شامل Software، Maintenance WIndows ، iLO Repository ، Installation Sets و Installation Queue است.

iLO 5 Web Interface 10

گزینه بعدی از منوی راهنما،  iLO Federation است. یک سرور می تواند سایر پردازنده های iLO را از طریق چندین روش از جمله multicast شناسایی کند. در اینجا، در صفحه Setup می توانید گروه iLO Federation و تنظیمات multicast را پیکربندی کنید، و iLO Federation به شما کمک می کند تا سرورها را در مقیاس گسترده مدیریت کنید. صفحات دیگر iLO Federation شامل Multi-System View، Multi-System Map، Group Virtual Media، Group Power، Group Power Settings، Group Firmware Update، Group Licensing و Group Configuration است.

iLO 5 Web Interface 11

 Remote Console & Media

. iLO Remote Console می تواند برای دسترسی از راه دور از صفحه نمایش گرافیکی، صفحه کلید و ماوس سرور میزبان استفاده شود. این یکی از ویژگی های مهم ILO است. از صفحه Launch، می توانید انتخاب کنید که برای شروع کنسول از راه دور از کدام گزینه استفاده کنید. این امکانات شامل .NET console، HMTL 5 Console، Java IRC و HEP iLO Mobiel App است.

صفحه Virtual Media به شما امکان مشاهده و بیرون کشیدن مدیا مانند (local media مانند Floppy  و CD/DVD RW )، از جمله درایوهای فیزیکی، فایل های تصویری محلی و پوشه های مجازی را می دهد.

 Remote Console & Media در iLO5

 Hot Keys

به شما امکان می دهد تا حداکثر شش Hot Key را برای استفاده در جلسات کنسول از راه دور تعریف کنید. این یک گزینه عالی برای مدیریت از راه دور است.

 Hot Keys در iLO5

صفحه آخر Remote Console & Media ، Security

پیکربندی تنظیمات امنیتی کنسول از راه دور را امکان پذیر می کند.

iLO 5 Web Interface14

 Power & Thermal

از منوی راهنما، برخی از ویژگی های جالب را مشاهده می کنید. بخش Virtual Power Button در صفحه Server Power وضعیت فعلی پاور سرور و همچنین گزینه هایی برای کنترل از راه دور پاور سرور را نشان می دهد. در اینجا می توانید یک graceful power off، force power off، force power cycle یا force a system reset انجام دهید. همچنین می توانید برخی از تنظیمات System Power Restore را پیکربندی کنید. برای برگرداندن سیستم بعد از یک سیستم عامل خراب یا مشکلات خاص سخت افزار مفید است.

 Power & Thermal در ilo5

در صفحه بعد ، Power Meter ، مصرف برق اخیر سرور نمایش داده می شود. هنگام تنظیم مجدد iLO ، یا power cycled سرور، داده های نمودار پاک می شود.

iLO 5 Web Interface16

 Power Settings

شما را قادر می سازد ویژگی های مدیریت power  سرور را مشاهده و کنترل کنید.

 Power Settings در ilo5

اطلاعات نمایش داده شده در صفحه Power (Information) بسته به نوع سرور متفاوت است. در این مورد ، خلاصه از وضعیت منبع تغذیه را نشان می دهد.

iLO 5 Web Interface 18

 Fans

اطلاعات فن های سرور را می بینیم. اطلاعات مهم در اینجا وضعیت سلامتی فن و سرعت فن بر حسب درصد است

تنظیمات فن در ilo5

 Temperatures

یک نمودار دما در اختیارتان قرار می دهد، که می توانید از 3D به 2D تغییر دهید. نمایش این نمودار به دلیل وجود همه سنسورهای دما در داخل سرور امکان پذیر است.

Temperatures در ilo5

گزینه های بعدی در منوی راهنما عبارتند از iLO Dedicated Network Port و iLO Share Network Port. بسته به پیکربندی شبکه ، باید روی یکی از آنها کلیک کنید. در اینجا می توانید صفحات (Network) Summary، General،IPv4 ، IPv6 و SNTP را مشاهده کنید.

iLO 5 Web Interface 21

 Remote Support

این یک ویژگی پشتیبانی از راه دور تعبیه شده HPE iLO 5 است که به شما امکان می دهد سرورهای پشتیبانی شده را برای پشتیبانی از راه دور HPE ثبت کنید. در اینجا می توانیم صفحات Registration، ervice Events و Data Collection را پیدا کنیم.

 Remote Support در ilo5

 Administrator

از منوی راهنما ، می توانید حسابهای کاربری و گروههای دایرکتوری را مدیریت کنید. همچنین ، ترتیب بوت دستگاههای سرور را پیکربندی کنید ، مجوز و کلیدها را پیکربندی و مدیریت کنید ، زبان را تغییر دهید ، جسنجو برای به روزرسانی های firmware را انجام داده و نسخه پشتیبان تهیه کرده و بازیابی کنید.

iLO 5 Web Interface 23

 Security

از صفحه اول ، Access Setting می توانید اطلاعات عمومی امنیتی مربوط به سرور ، شبکه ، iLO و خدمات حساب را مشاهده کنید. سایر تنظیمات و گزینه های تحت Security ، شامل iLO Service Port، Secure Shell Key، Certificate Mappings، CAC/Smartcard، SSL Certificate، Directory، Encryption، HPE SSO، وLogin Security Banner  می باشد.

iLO 5 Web Interface24

در منوی راهنما ، گزینه Management را داریم. در قسمت Management، می توانید SNMP Settings، AlertMail و Remote Syslog را ببینید و پیکربندی کنید.

iLO 5 Web Interface 24

 Intelligent Provisioning

در اینجا می توانید به نرم افزار پیکربندی سرور HPE (رابط وب) دسترسی داشته باشید تا سیستم های عامل را اجرا کنید و جزئیات پیکربندی سخت افزار را در این قسمت بررسی کنید.

iLO 5 Web Interface 25

نتیجه گیری

HPE iLO 5 همچنان یک گزینه قدرتمند مدیریتی است که پیشرفت های گسترده ای را از نسل قبلی خود iLO4 دارد. iLO  بیش از یک دهه در ارائه قابلیت های مدیریت سرورهای تعبیه شده به سرورها پیشرو بوده است. مدیریت سرور از راه دور را به سطح بعدی می برد. به لطف پردازنده تعبیه شده بر روی بردهای سیستم سرورهای HPE ProLiant (سرور hp)، این راه حل امکان نظارت و کنترل مطمئن سرورها از مکانهای از راه دور را فراهم می کند. سرورهای ProLiant چندین نسل از iLO بهره مند شده اند و firmware در سراسر سرور HPE گسترش یافته است.

با جدیدترین نسخه، iOL 5 برخی از ویژگی های امنیتی را اضافه می کند که به محافظت از سرورها در برابر تهدیداتی که می توانند در یک راه حل امنیتی فقط نرم افزاری به وجود آیند، کمک می کند. همچنین، رابط وب جدید آن ، با طراحی جذاب که از چندین روش برای دسترسی از راه دور پشتیبانی می کند، کل مدیریت را بسیار آسان می کند. لایسنس پیشرفته شامل ویژگی های جدیدی از قبیل Performance Advisor، iLO Security Dashboard و Server Configuration Lock است که iLO را به یک راه حل مدیریت جامع، برای کلیه سازمان هایی که با زیرساخت های ابری و فناوری های محاسباتی سروکار دارند، تبدیل می کند.